بهبود دیسک گردن با استفاده از بالش و گردن بند طبی

بالش طبی برای دیسک گردن می تواند ناجی افرادی باشد که همواره دارای احساس درد و ناراحتی در ناحیه گردن خود هستند.

تورتیکولی یا کجی گردن در کودکان و بزرگسالان

تورتیکولی وضعیتی است که در آن عضلات گردن کودک باعث می‌ شود که سر کودک به یک طرف بپیچد و متمایل شود.

درمان عارضه سر و گردن به جلو (قوس گردن) با بریس

بریس یا گردن بند سفت ممکن است گزینه ای برای کمک به درمان لوردوز غیر طبیعی گردن مرتبط با وضعیت سر به جلو باشد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

درمان صدا دادن مفصل گردن با کریپتوس درمانی

صدا دادن مهره های گردن یک عارضه ی مزمن نبوده و برای آن راه های درمانی وجود دارند ولی برای بهبودی آن باید صبور بود.

رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلات گردن در تصادفات

رگ به رگ شدن گردن به دلیل وارد آمدن آسیب به عضلات و یا بافت های نواری که عضلات را به استخوان ها متصل می کنند (تاندون ها)، ایجاد می شود.

درمان گردن درد با فیزیوتراپی و طب فیزیکی

متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی از روش های مختلف و موثری برای درمان گردن درد استفاده می کنند که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم.

درمان قوس سر و گردن با فیزیوتراپی و ورزش

ترکیب درمان های ارتوپدی دستی، آموزش های بنیادی و تمرینات ورزشی می تواند به بازگرداندن ستون فقرات و لگن به حالت طبیعی کمک کند.

درد گردن ناشی از خشکی و اسپاسم عضلات

اسپاسم عبارت است از انقباضات سریع و مداوم یک بافت عضلانی که در این مقاله به صورت کامل به اسپاسم رگ گردن می پردازیم.

دیسک گردن چیست تشخیص و درمان آن چگونه است؟

دیسک ها بالشتک های کوچک بین مهره های ستون فقرات هستند که وظیفه اصلی آنها جلوگیری از سایش و مالیدن مهره های گردن بر روی یکدیگر است.

انواع ورزش برای تسکین و بهبود درد گردن

انجام حرکات اصلاحی و ورزش گردن درد می تواند به بهبود مشکلات ناحیه گردن و همچنین پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط با کتف و شانه کمک کند.

روش های درمان فیزیکی و غیر جراحی دیسک گردن

بسیاری از بیمارانی که دیسک گردن دارند حتی بدون درمان خوب می شوند اما برای کسانی که درد دیسک گردن آن ها ادامه پیدا می کند درمان های متعددی وجود دارد.

برای درمان دیسک گردن از چه روش هایی استفاده می شود؟

فتق دیسک بین مهره ای گردن از علل تحریک ریشه های گردنی با انتشار به اندام است. برای آشنایی با علائم و درمان دیسک گردن ادامه مطلب را مطالعه کنید.

بررسی علائم و راه های درمان بیماری دیسک گردن

به دلیل فشارهای مکانیکی و حرکات ایجاد شده به آرامی دیسک های گردن دچار تغییراتی شده و از حالت عادی خود خارج و در نهایت سبب بیرون زدگی دیسک گردن میشود.

پیشگیری و درمان خشک شدن دیسک گردن

محتمل ترین علت خشک شدن دیسک گردن، خوابیدن در وضعیت نامناسب برای گردن است که مفاصل گردن را کشیده و آنها را ملتهب و خشک میکند.

گردن درد و سوزش بین دو کتف

گردن درد اغلب بر اثر کشیدگی عضلات، فعالیت سنگین و قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب ایجاد می شود. معمولا با درمانی ساده و بدون نیاز به جراحی رفع می شود

علت بروز آرتروز گردن چیست؟

آرتروز گردن یکی از بیماری هایی است که باید به درمان آن توجه گردد. در این مقاله به بررسی روش های پیشگیری از بروز این عارضه می پردازیم.

درمان آرتروز یا ساییدگی مهره های گردن

در این مقاله به بررسی مهمترین روشهای کنترل درد بیماران مبتلا به آرتروز گردن یا به زبان دقیقتر آرتریت دژنراتیو پرداخته ایم.

علل مهم گردن درد و رگ به رگ شدن آن

کشیدگی و رگ به رگ شدن از علل مهم درد گردن است. کشیدگی و رگ به رگ شدن گردن به علت کشیده شدن و یا آسیب رباط های اطراف ستون مهره گردنی ایجاد میشود.

بررسی علائم صدمات شلاقی ناحیه گردن

صدمات شلاقی گردن زمانی که خفیف است، بی حرکت ماندن گردن توصیه نمی شود، بهتر است فعالیت های عادی روزانه پیگیری شود.

تاثیر فیزیوتراپی در درمان دیسک گردن

از جمله فواید فیزیوتراپی دیسک گردن، کاهش درد و سفتی عضلات گردن، بهبود حرکات گردن و عضلات اطراف آن و جلوگیری از عود درد است.

10 فرمان برای بهبود گردن درد

در این مقاله به بررسی برخی از راه های درمان و بهبود درد گردن می پردازیم.

نحوه استراحت افراد مبتلا به دیسک گردن

طرز صحیح قرارگیری بدن در موقعیتهای مختلف برای پیشگیری از دیسک بین مهره های گردن بسیار مهم است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر روشهای پشگیری می پردازیم.

چرا دیسک گردن می گیریم ؟

بیمار مبتلا به دیسک گردن به جز گردن درد، دچار کم شدن حس و یا خواب رفتن دست ها نیز می شود و بعضی دیگر از بیماران دچار کم شدن قدرت دست ها می شوند.

راهکارهایی برای مراقبت و پیشگیری از گردن درد

برای پیشگیری از بروز درد گردن مواردی از جمله عادات بد نشستن و خوابیدن، حرکات تکراری و طولانی که باعث آسیب یا کشیدگی گردن می شوند را اصلاح کنید.

اقدامات لازم هنگام آسیب دیدگی گردن

هر فردی در طول زندگی خود دچار یک مشکل کوچک در ناحیه گردن خود شده است. در این نوشته به بررسی انواع این مشکلات در ناحیه گردن می پردازیم.

علت و درمان برآمدگی مهره پشت گردن

برآمدگی که در پشت گردن لمس شده و در بعضی افراد دیده میشود، زائده خاری مهره های پایینی گردن هستند. در ادامه مقاله به روشهای درمان این عارضه می پردازیم.

آشنایی با ساختمان ستون فقرات گردنی

در این مطلب، سعی کرده ایم شما را با ساختمان و عملکرد ستون فقرات گردنی آشنا کنیم.

بررسی اصول درمانی و علائم اسپونديلوز گردن

به طور کلی اسپوندیلوز گردن یک بیماری مخرب و التهابی در مهره های ستون فقرات است. در واقع اسپوندیلوز گردن از سایش و پارگی غضروف ها به وجود می آید.