پیشگیری و درمان خشک شدن دیسک گردن

خشکی گردن اکثر اوقات پس از بیدار شدن از خواب اتفاق می افتد. البته تصادفات رانندگی، سقوط، التهاب مفاصل، و حتی یک کوران هوای سرد میتوانند باعث خشکی دیسک گردن شوند. اما محتمل ترین علت خشک شدن دیسک گردن دن ، خوابیدن در وضعیت نامناسب برای گردن است که مفاصل گردن را کشیده و آنها را ملتهب و خشک میکند.

آنچه در این مطلب میخوانید post_image

علل احتمالی خشک شدن دیسک گردن

اگر یکی از مفاصل را مدتی با زوایهٔ غیرطبیعی نگاه دارید، خشک میشود.

دیگر علل احتمالی خشک شدن دیسک گردن:

علائم خشک شدن دیسک گردن

اگر می‌خواهید درباره درمان آسیب دیدگی های ورزشی بیشتر بدانید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

درمان خشکی دیسک گردن

درمان خشکی دیسک گردن گرم کردن مستقیم گردن با کیسهٔ آب گرم به مدت 20 تا 30 دقیقه و سه بار در روز اغلب ناراحتی خشک شدن دیسک گردن را تسکین میدهد. میتوان حوله ای را در آب داغ خیسانده و بعد از چلاندن دور گردن ببندید. یا مدت زیادی را زیر دوش آب داغ بایستید و بگذارید آب مستقیماً بر پشت گردنتان بریزد. اما اگر خشک شدن دیسک گردن در اثر یک حادثه ظرف دو روز گذشته است، آن را گرم نکنید؛ چون در این مورد، گرما ناراحتی و درد ناشی از خشک شدن دیسک گردن را بیشتر میکند. درمان خشکی دیسک گردن با حرکت درمانی کشیدن و حرکت دادن آرام گردن خشک شدن دیسک گردن را برطرف میکند. اگر میتوانید، گردنتان را چهار یا پنج بار در روز به آرامی حرکت دهید. این کار مثل روغنکاری آن است. سر را با احتیاط از یک طرف به طرف دیگر بگردانید. شانهٔ راستتان را نگاه کنید و تا پنج بشمارید و سپس، شانهٔ چپ را نگاه کنید و باز تا پنج بشمارید. این کار را روزی سهبار برای درمان خشک شدن دیسک گردن تکرار کنید. درمان خشکی دیسک گردن با پماد مالیدن پمادهای گرمکنندهٔ و مسکن خشک شدن دیسک گردن را برطرف نمیکند، ولی درد آن را کاهش میدهد. کسانی که به آسپیرین حساسیت دارند نباید از پمادهای حاوی این دارو استفاده کنند. اگر از پماد گرمکننده برای درمان خشک شدن دیسک گردن استفاده میکنید، کیسهٔ آب گرم را فراموش کنید، چون استفادهٔ همزمان آنها در رفع خشکی دیسک گردن ممکن است باعث سوختگی شود. توجه داشته باشید وزیدن نسیم خنک شما را وادار به گرفتن وضعیتی غیرعادی برای گرم شدن میکند که ممکن است به خشک شدن دیسک گردن منجر شود. درمان خشکی دیسک گردن با استفاده از بالش مناسب گذاشتن دو یا سه بالش در زیر سر ممکن است ناخوشایند باشد، ولی گردن را ناراحت میکند. استفاده از یک بالش پر تکیهگاه مناسبی برای گردن است. بالش های طبی هم برای درمان خشکی دیسک گردن مناسب هستند؛ وسط این بالشها کم گود است تا سر در حالت صاف و گردن بر روی تکیهگاه بالش قرار گیرد.

پیشگیری از خشک شدن دیسک گردن

برای پیشگیری از خشک شدن دیسک گردن، اگر برایتان امکان دارد، بعدازظهر کمی روی زمین یا کاناپه دراز بکشید تا گردن استراحتی بکند. نزد پزشک بروید. اگر خشک شدن دیسک گردن بیش از دو روز طول بکشد و این کارها آن را درمان نکند، نزد پزشک بروید تا علت آن را بیابد. شاید او بستن گردنبند طبی را تجویز کند یا شما را برای ماساژ یا استفاده از پرتو فراصوتی نزد متخصص فیزیوتراپی بفرستد.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان