علل مهم گردن درد و رگ به رگ شدن آن

کشیدگی و رگ به رگ شدن از علل مهم درد گردن است. کشیدگی و رگ به رگ شدن گردن به علت کشیده شدن و یا آسیب رباط های اطراف ستون مهره گردنی ایجاد میشود. این عارضه معمولا زمانی اتفاق می افتد که عضلات گردن آمادگی لازم برای کشش یا فشار روی گردن را نداشته باشند. کشیدگی رگ گردن ممکن است در برخی موارد کاملا ناتوان کننده باشد و حرکت گردن را به طور کامل یا جزئی از کار بیاندازد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت رگ به رگ شدن گردن

جهت تنظیم جلسه مشاوره و یا بحث در رابطه با شرایط خاصتان با ما در 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس بگیرید. ما علائم شما را بررسی خواهیم کرد و نتیجه را به شما ارائه خواهیم داد.

علائم رگ به رگ شدن گردن

مهمترین علائم کشیدگی رگ گردن

  1. درد پشت گردن که با حرکت دادن شدیدتر می شود
  2. دردی که بعد از دو سه روز از ضربه ایجاد می شود نه بلافاصله بعد از آن
  3. درد در بالای کتف و شانه
  4. سردرد در پشت سر

علائم درد رگ به رگ شدن گردن

عوارض و خطرات

پیشگیری از کشیدگی رگ گردن

درمان رگ به رگ شدن گردن

درمان کشیدگی در هر جایی از بدن که اتفاق بیفتد تقریباً یکسان است. داروهای مسکن ضد التهابی در 3-2 روز اول می توانند علائم درد را متوقف کنند. همچنین از سرمای موضعی مانند کمپرس یخ روزی چند بار و هر بار 30-15 دقیقه می توان استفاده کرد. گرمای موضعی هم می تواند درد را کم کند ولی معمولا از گرمای موضعی بعد از گذشت 3-2 روز از ایجاد این عارضه استفاده می شود. برای رفع کشیدگی گردن یک گردنبند طبی نرم دور گردن ببندید تا ازگردن در برابر حرکات نامناسب و آسیب بیشتر محافظت کند.

اگر به متخصص مراجعه کنید ممکن است از داروهای شل کننده عضلانی برای کاهش اسپاسم عضلات استفاده کند. گاهی اوقات از روش های دیگری مثل ماساژ، اولتراسوند و تراکشن تراپی گردن هم برای کمک به تسریع روند درمان استفاده می شود. اغلب کشیدگی های گردن در عرض 6-4 هفته خوب میشوند. البته کشیدگی های شدیدتر ممکن است برای بهبودی کامل به زمانی بیش ار این نیاز داشته باشند.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان