كمردرد در دوران سالمندی

کمردرد در دوران سالمندي شايع است و علل متعددي باعث ايجاد آن ميشود. كمر درد در سنين بالاي 50 سالگي نياز به معاينه و بر اساس معاینه انجام آزمايشات مختلفي دارد. لذا در صورت كمردرد مشاوره با به پزشك متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ضروري است .

  1. از بلندکردن جسم سنگین خودداري گردد. در آغوش گرفتن و بلند کردن کودکان ميتواند باعث شكستگي ناگهاني مهره كمري شود. در افرادی که توانائی حرکت کمر و زانو، حفظ شده است، برای بلند کردن اجسام بجای خم کردن کمر، زانوها خم شوند. بطور کلی خم شدن از کمر باعث فشار به ستون فقرات کمری می گردد.
  2. قبل از عطسه يا سرفه عضلات شکم سفت شوند. اين كار باعث ميشود فشار كمتري به عضلات كمر وارد شود.
  3. ورزش های کمر به طور مرتب انجام گردد.
  4. براي كاهش فشار به كمر هنگام خوابيدن روي تخت ابتدا در لبة تخت نشسته سپس كمي روي لگن چرخيده، سپس زانوهاي بالا آورده شود و بعد به آرامي كمي خم شده وبالا تنه توسط بازوها بالا كشيده شود. براي خارج شدن از تخت اين كارها برعكس انجام مي شود.
  5. در صورت نياز به نشستن طولاني مدت، هر بيست دقيقه بلند شده و كمي به كمر كشش ملايم داده شود.
  6. در صورت وجود سائيدگي كمر هنگام رانندگي هر بيست دقيقه تا نيم ساعت از اتومبيل پياده شده و چند قدم راه رفته و به كمر كشش ملايم داده شود. هنگام پياده شدن از اتوموبيل از دست ها کمک گرفته شود.

برای کسب اطلاعات در مورد درمان های خانگی گرفتگی عضلات ؛ کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :محسن رنجبر [ 1402-08-03 ]
بنده حدود 14سال است که مبتلا به بیماری پارکینسون هستم و8ماه قبل کمر م را که دیسک داشتم جراحی کرد م در د کمر م که هنوز هست والان مشکل اصلی من این است که موقع راه رفتن خمیده می شوم که قادر به راه رفتن نیستم ودردش آنقدر شدید است که تحمل آن برایم واقعا سخت است می گویند این بخاطر پارکینسون است ایا درسته ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان