درد آرنج، علت و درمان با روش های طب فیزیکی و فیزیوتراپی

آرنج یک ساختار پیچیده است. این عضو بدن از سه استخوان تشکیل شده است که مفصلی بین آنها قرار دارد و رباط هایی مسئولیت پایداری آنها را بر عهده دارند و عضلاتی موجب حرکت و استحکام آنها می شوند. آرنج بخش زیادی از فشار ناشی از فعالیت های روزمره از قبیل بلند کردن و یا حمل جعبه ها و یا حرکاتی بسیار پیچیده تر مانند پرتاب توپ بیسبال را تحمل می کند. عضلاتی که آرنج را احاطه کرده اند مسئولیت حرکات مچ دست را نیز بر عهده دارند. مشکلات آرنج ممکن است به دلیل استفاده های بیش از حد، صدمات ضربه ای و یا تغییراتی که به طور طبیعی در بدن ایجاد می شوند، بوجود آیند. برای اکثر افراد مبتلا به درد آرنج، بهره گیری از روش های مختلف طب فیزیکی و توانبخشی و تمرینات اصلاحی می توانند در کاهش علت درد آرنج و یا حتی رفع آن مؤثر باشد.

در صورتیکه درد آرنج شما شدید، مزمن و یا در حال وخیمتر شدن است حتما در اولین فرصت با یک پزشک مشورت نمایید. مطمئن باشید زمان و مخارجی بابت تصویربرداری اشعه ی ایکس و انجام مشاوره با یک پزشک متخصص هزینه می کنید، برایتان سودمند خواهد بود. بهتر است به جای تأسف، به دنبال راحتی و ایمنی خود باشید، چرا که شما به آرنج های خود در تمام مدت زندگی خود نیاز خواهید داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل درد آرنج

غالباً درد آرنج به دلیل استفاده ی بیش از حد ایجاد می شود. بسیاری از ورزش ها، تفریحات و کارها به انجام حرکات مکرر دست، مچ و بازو نیاز دارند. هر چند گاهی ممکن است آرتروز دلیل ایجاد درد باشد، لیکن معمولاً مفصل آرنج، نسبت به بسیاری از مفاصل دیگر، کمتر در معرض سایش و پارگی قرار دارد.

علل غالب درد آرنج عبارتند از:

علائم دردهای آرنج

درد آرنج غالباً به صورت احساس سوزشی بر روی استخوانی در کنار آرنج توصیف می شود. علائمی که همراه با درد آرنج مشاهده می شوند معمولاً به نحو مطلوبی قابل درمان خواهند بود:

روش های درمانی دردهای آرنج

اولین، مهمترین و بهترین روش درمان دردهای آرنج، یافتن علت درد و از بین بردن آن، حداقل به طور موقت است. در صورت باقی ماندن علت، درد برای مدت زمان طولانی تری ماندگار خواهد بود.

در ادامه برخی از تکنیک های کاهش یا رفع درد آرنج معرفی خواهند شد:

داروهای ضد التهابی

متخصص طب فیزیکی با به کارگیری روش های توانبخشی و درمانی مختلف از جمله فیزیوتراپی ، لیزردرمانی ، اوزون درمانی و تزریق پی آر پی به درمان هر چه سریعتر بیماران کمک خواهد کرد. برای اطلاعات از روش های طب فیزیکی و فیزیوتراپی جهت درمان درد آرنج و یا رزور نوبت می توانید با ما از طریق شماره های 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس حاصل فرمایید.

تمرینات ورزشی و درمان های فیزیکی

لیزر درمانی

اوزون تراپی

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)

تحریک الکتریکی عصب (TENS)

مگنت تراپی

شاکویو تراپی

ماساژ درمانی

جراحی درد آرنج

در مواردی که دیگر روش های درمانی قادر به تسکین درد نباشند و فرد بیمار با وفاداری کامل نسبت به برنامه ی توانبخشی خود، مدت زمان زیادی را برای درمان صرف کرده باشد ولی با این وجود، محدودیت های حرکتی دستان او برطرف نشده باشد، ممکن است پزشک انجام جراحی را پیشنهاد دهد. انجام این جراحی به صورت سرپایی امکانپذیر است و بیمار پس از انجام آن می تواند در همان روز به منزل خود بازگردد. در این روش درمانی برای تسکین درد، با استفاده از جراحی تاندون ملتهب اصلاح می شود و یا تاندون از موضع خود جدا شده و سپس مجدداً دوباره متصل می شود.

برای کسب اطلاعات در مورد رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلات گردن در تصادفات ؛ کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :مظفری [ 1402-08-28 ]
سلام مشکل من اینه که درد آرنج منو هیچ دکتری تشخیص نداد حتی یکبار هم عکل کردم ولی جواب نداد الان نزدیک به 3 ساله درد شدیدی تو آرنج دارم هفته پیش خود ب خود کبود شد و رگ ورم کرد و نمیدونم دلیلش چیه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
5 علت اصلی کج شدن انگشتان دست5 علت اصلی کج شدن انگشتان دست
تاریخ انتشار : 1402-11-30