علائم و راه های درمان خار پاشنه

خار پاشنه پا یکی از علل درد پاشنه پا است اما تمام دردهای پاشنه پا از خار پاشنه نیست. استخوان پاشنه پا در افرادی که مبتلا به خار پاشنه میشوند پنج تا هفت سانتی متر از پاشنه به سمت جلو و داخل پاشنه پا حرکت کرده و باعث ایجاد یک نقطه دردناک و برجسته در کف پا میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علائم خارپاشنه

علائم خار پاشنه درد در کف پاشنه پا به صورت خود به خودی یا در اثر فشار آوردن به پاشنه و کف پاست. همچنین خارپاشنه می تواند گاها بدون هیچ گونه علائمی باشد. علل خار پاشنه از عللی که باعث پدید آمدن خارپاشنه می شود، می توان از دویدن یا ایستادن به مدت طولانی و چاقی را نام برد. خارپاشنه در موارد معدودی هم در اثر راه رفتن زیاد به وجود می آید.

عوارض خار پاشنه

به وجود آمدن مشكلاتی در قسمت پایین كمر یا زانو به دلیل لنگیدن مداوم

پیشگیری از خار پاشنه

برای پیشگیری از به وجود آمدن خارپاشنه باید از انجام فعالیت هایی که باعث وارد آمدن فشار مداوم به پا می شوند، خودداری کنید. کفشی بپوشید که در قسمت پاشنه یک بالشتک پلاستیکی یا نمدی داشته باشد.

درمان خار پاشنه

بهترین راه درمان خار پاشنه استفاده از شوک ویو تراپی می باشد. از جمله راه های کاهش درد خار پاشنه این است که یک کفی مناسب در کفش خود بگذارید تا فشار روی پاشنه کم شود. از وسیله مناسب حفظ قوس کف پا یا قالب مناسب برای کف پای تان استفاده کنید. ندرتا جراحی برای در آوردن خار پاشنه، به جز در مواردی که درد حاد وجود دارد، تجویز می شود. روی ناحیه دردناک کمپرس سرد یا کیسه یخ سه، چهار بار در روز هر بار به مدت 15- 10 دقیقه بگذارید. همچنین برای برطرف کردن درد خفیف خار پاشنه، می توان از داروهایی مثل استامینوفنن استفاده کرد. تزریق استرویید به درون ناحیه ملتهب برای کاهش التهاب نیز گاها موثر می باشد. رژیم غذایی و خار پاشنه جهت بهبود خارپاشنه رژیم غذایی خاصی توصیه نمی شود، مگر اینکه اضافه وزن داشته باشید. در این صورت، باید وزن خود را کم کنید تا از فشار وارده به کف پا کم شود.

جهت تنظیم جلسه مشاوره و یا بحث در رابطه با شرایط خاصتان با ما در 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس بگیرید. ما علائم شما را بررسی خواهیم کرد و نتیجه را به شما ارائه خواهیم داد.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان