علائم آرتروز زانو و درمان آن با ورزش

یکی از شایعترین سیستم های بدن که در فرایند افزایش سن دچار تحلیل می گردد سیستم اسکلتی عضلانی و بصورت مشخص بافت غضروف و استخوان است . تحلیلی تدریجی بافت استخوان تحت عنوان پوکی استخوان ( استئوپروز ) و بافت عضروفی تحت عنوان سائدیگی مفصل ( آرتروز ) شناخته می شود .یکی از تغییرات فیزیولوژیک بافت ها تحلیل و تخریب تدریجی بافت بدنبال افزایش عمر و فرایند افزایش سن است .آرتروز شایعترین و مهم ترین بیماری مفاصل است و مفصل زانو شایعترین مفصل مبتلا در فرایند آرتروز مفاصل است.

آنچه در این مطلب میخوانید images

علل آرتروز زانو

عواملی که روند آرتروز زانو را تسهیل می کنند عبارتند از :

ما همواره آماده پاسخگویی به پرسش های شما درباره برنامه های توانبخشی و درمان آرتروز زانو به شما عزیزان هستیم. جهت طرح پرسش های خود و یا رزرو نوبت می توانید با ما از طریق شماره های 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم آرتروز زانو

شایعترین علامت آرتروز زانو خشکی مفصل هنگام حرکت و درد است درد آرتروز زانو عمدتا هنگام فعالیت مثل راه رفتن در سطوح شیب دار و خم و راست کردن زانو هنگام انجام فعالیت های روزمره بروز می کند .معمولا درد آرتروز زانو هنگام استراحت کاهش می یابد در مراحل پیشرفته آرتروز زانو علاوه بر درد تغییر شکل مفصل بصورت تورم اطراف مفصل و انحراف پرانتزی زانوها و لنگیدن هنگام راه رفتن مشاهده می شود .

درمان آرتروز زانو با ورزش

gno9evmn5gj4frr1ajiv311

حرکت مفاصل اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید تعادلی بین استراحت و ورزش برقرار کنید. دو نوع ورزش می تواند به شما کمک کند.

تمرینات کششی

که باعث بهبود قدرت و توان عضلات اطراف زانوشده، از زانو ها حفاظت کرده و درد شما را کم می کند. تمرینات کششی همچنین سفتی عضلات را بر طرف می کند و خطر به زمین افتادن را کاهش می دهد.

تمرینات هوازی

در طول روز، هنگام نشستن و برخاستن عضله جلوی ران را به طور مرتب سفت کنید و بعد از چند ثانیه شل کنید. با فعالیت مکرر این عضله قویتر خواهد شد. برنامه تمرینات پیشرونده تقویت عضلات اطراف زانو را می توانید از پزشکان متخصص دریافت کنید.

شنا

برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو بسیار مفید است، چون در آب مقداری از وزن بدن کم شده و فشار کمتری به مفاصل شما وارد می شود. ورزش در آب گرم به نرمی و حرکات عضله و مفصل شما کمک می کند.

برای کسب اطلاعات در مورد انواع روش های درمان درد پوکی استخوان ؛ کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
عمل جراحی دیسک کمر با لیزرعمل جراحی دیسک کمر با لیزر
تاریخ انتشار : 1395-11-09
علت زانو درد در جوانی چیست؟علت زانو درد در جوانی چیست؟
تاریخ انتشار : 1402-08-30