ضعف عضلات کمر و درمان کمر درد

ضعف عضلانی میتواند به علت کمبود ویتامین های ضروری در بدن انسان ایجاد شود. یکی از مهمترین آنها ویتامین دی است. این ویتامین در غذاهای دریایی وجود دارد و پوست انسان میتواند در برای نور آفتاب آن را بسازد. البته امروزه اکثر افراد به علت تغییراتی که در روش زندگی شهرنشینی ایجاد شده است در اکثر اوقات روز در مکان های سربسته هستند و به اندازه کافی در معرض تابش نور خورشید قرار نمی گیرند. تغذیه مناسب و در صورت لزوم استفاده از مکمل های غذایی میتواند مقادیر کافی ویتامین دی را به انسان برساند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت ضعف عضلانی کمر

کمبود ویتامین های گروه بی و ویتامین سی و کمبود پتاسیم هم میتواند موجب ضعف عضلانی شود. مصرف غذاهایی که این مواد را به اندازه کافی به بدن برسانند برای بهتر کردن توان عضلانی بدن مفید است.

آب درمانی کمر درد

کمردرد از مشکلاتی شایعی است که اکثر افراد در طول زندگی با آن مواجه میشوند. علت بسیاری از این کمردرد ها ضعف عضلات کمر و شکم است و در غالب اوقات این مشکلات با انجام نرمش های طبی خاص برای تقویت این عضلات حل میشوند. راه رفتن در استخر کار خوبی است ولی شنا کردن از آن بهتر است. پس اگر کسی به فن شنا آشنا است بهتر اینست که در آب استخر شنا کند.

شنا کردن بسیار بهتر از راه رفتن در آب عضلات را قوی میکند. البته اگی کسی با ورزش شنا آشنا نیست میتواند در استخر راه برود. راه رفتن در آب استخر بعد از شنا کردن هم خوب است. در راه رفتن در استخر باید به این نکته توجه داشت که این کار فقط وقتی مفید است که با کمی سرعت همراه باشد.

راه رفتن در آب فقط وقتی مفید است که فرد مقاومت آب در جلوی ران و ساق های خود را احساس کند. با این کار عضلات ران قوی میشوند. با کمی تندتر راه رفتن میتوان این وضعیت را تجربه کرد. اگر در آب استخر باز هم کمی تندتر راه برویم عضلات کمر و شکم هم تقویت میشوند و این تقویت عضلات میتواند به تخفیف کمردرد کمک کند.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان