بهبود دیسک گردن با استفاده از بالش و گردن بند طبی

برای درمان دیسک گردن در برخی موارد بالش و گردن بند طبی استفاده می گردد. این محصول یکی از انواع کالای خواب طبی است که در سلامت ستون فقرات تأثیر بسزایی دارد. انواع بالش طبی با ایجاد پشتیبانی مناسب از ستون فقرات آسایش و سلامتی را به شما هدیه می‌کند. گردن بندهای طبی نیز با ثابت نگه داشتن سر، محدود کردن حرکات گردن و کاهش وزن سر روی گردن این فرصت را برای مهره ها و دیسک ها فراهم می کنند تا فرم مناسبی پیدا کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

گردن بند طبی دیسک گردن:

گردن بند طبی که با نام بریس گردن یا یقه‌ گردنی هم شناخته می‌شود، یکی از تجهیزاتی است که برای حمایت از گردن و ستون فقرات و محدود کردن حرکت سر بعد از آسیب‌ها استفاده می‌شود. هدف استفاده از آن، جلوگیری از حرکت سر و گردن تا زمان بهبودی آسیب است. گردن بند طبی می‌تواند فشار وارد بر این ناحیه‌ ستون فقرات و کشیدگی آن را کاهش دهد تا دیسک بیرون‌ زده و درمان غیر جراحی آن موفقیت‌ آمیز باشد. این گردن بند طبی می‌تواند از حرکات آسیب‌ زا به گردن جلوگیری کند و طراحی آن به گونه‌ ای است که این کار را به راحت‌ ترین شکل ممکن انجام می دهد.

گردن بند و بالش طبی دیسک گردن

انواع گردن بند طبی

گردن بندهای طبی سخت در قسمت بیرونی دارای ترموپلاستیک سخت هستند، اما داخل آنها نرم می باشد. گردن بندهای طبی سخت نسبت به انواع نرم سطح بالاتری دارند و برای بیمارانی تجویز می شوند که یا تحت عمل جراحی قرار گرفته‌ اند و یا دچار آسیب ناشی از ضربه شده‌ اند. ضخامت قاب پلاستیکی این گردن بندها 8/1 اینچ است.

گردن بندهای طبی نیمه سخت دقیقاً مانند انواع سخت دارای قسمت داخلی نرمی هستند و پوشیدن آنها راحت است. گردن بندهای طبی نیمه سخت دارای ترموپلاستیک نیمه سخت در بخش بیرونی هستند. این نوع گردن بندها تحرک ناحیه گردن را محدود اما از چانه و همچنین سر پشتیبانی می‌کنند. نحوه‌ استفاده از گردن بندهای طبی نیمه سخت بسیار آسان است و می توان در مواقعی که نیازی به آنها نیست یا نباید استفاده شوند آنها را برداشت.

از گردن بندهای طبی نرم برای بیمارانی استفاده می‌شود که به حداقل میزان حمایت نیاز دارند. این نوع از گردن بندها گردن و سر را ثابت نگه می‌ دارند تا از وارد شدن آسیب بیشتر جلوگیری شود. گردن بندهای طبی نرم برای افرادی که تحت عمل جراحی جزئی جهت رفع مشکلات گردن قرار گرفته‌ اند، توصیه می‌شود. گردن بندهای طبی نرم از فوم ساخته شده‌اند. این فوم بافت نرمی به این نوع از گردن بندها می‌ بخشد. در هنگام استفاده از گردن بندهای طبی نرم مطمئن شوید که تا جایی که مناسب است و تنفس را برای شما سخت نمی‌ کند کاملاً اطراف گردن را بگیرند.

ارتز حمایت‌ کننده از گردن و قفسه سینه برای جلوگیری از حرکت قسمت فوقانی کمر و ستون فقرات و همچنین ناحیه گردن استفاده می‌شود. این ارتزها پشتیبانی بیشتری نسبت به گردن بندهای طبی سخت دارند. قبل از خرید این نوع وسیله باید ابتدا با پزشک مشورت کنید؛ زیرا انواع مختلفی از این ارتزها برای اهداف مختلف وجود دارند.

بریس گردن هالو سخت‌ ترین نوع گردن بند طبی است. این نوع گردن بندهای طبی برای افرادی که دچار آسیب جدی به گردن مانند شکستگی گردن شده‌اند، استفاده می‌ شود. متخصصین ارتوپدی بریس گردن هالو را به کسانی که تحت عمل دیسک گردن قرار گرفته‌ اند، توصیه می‌کنند. همچنین تنها پزشک می‌تواند این بریس را بر روی بیمار گذاشته و آن را خارج کند. بیمار هرگز نباید سعی کند این گردن بند طبی را به تنهایی بر دارد. تا زمانی که ستون فقرات به طور کامل بهبود نیافته باشد، گردن بند طبی هالو برداشته نمی‌شود.

اگرچه گردن بندهای طبی فیلادلفیا از فوم ساخته شده‌اند؛ اما بسیار سخت هستند و با استفاده از نوارهای ولکرو در هر طرف متصل می‌شوند. این نوع گردن بند طبی به صورت شبانه‌ روزی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و باید تا زمانی که پزشک تعیین کرده است روی گردن باقی بماند. پزشکان گردن بند طبی فیلادلفیا را به کسانی توصیه می‌کنند که دچار شکستگی ستون فقرات در قسمت فوقانی شده‌اند یا تحت عمل جراحی گردن قرار گرفته‌اند.

گردن بند طبی سومی برای تراز کردن ستون فقرات و گردن به منظور رفع هر گونه آسیب وارد شده به گردن استفاده می‌ شود. این گردن بند طبی بسیار سخت است و از حرکت سر فرد جلوگیری می‌کند. هنگام بستن گردن بند طبی سومی انجام حرکت‌ هایی مانند پیچاندن یا خم کردن گردن کاملاً ممنوع است. این نوع گردن بند به بهبود قسمت فوقانی قفسه سینه کمک می‌کند. همچنین ارتز ثابت‌ کننده‌ استرنو اسیپیتال مندیبولار از هرگونه حرکتی که باعث بروز صدمات بیشتر به گردن شود جلوگیری می‌کند.

نحوه‌ استفاده از گردن بند طبی

  1. مستقیم به جلو نگاه کنید و چانه‌ خود را به موازات زمین نگه دارید.
  2. گردن بند را دور گردنتان قرار دهید.
  3. بندهای پشت گردن را ببندید.
  4. باید به راحتی بتوانید نفس بکشید.
  5. اگر گردن بند تنگ بسته شده، آن را باز کنید و از اول ببندید.
  6. اگر گردن بند باعث التهاب پوستتان می شود بین آن و گردنتان پد پنبه‌ ای قرار دهید.

قیمت گردن بند طبی دیسک گردن

قیمت هر یک از این گردن بند‌های طبی بسته به برند و کمپانی سازنده، نرم یا سخت بودن و مواد سازنده آ‌نها و سایز اروتز متفاوت می‌باشد. نوسانات ارزی و هزینه‌ حمل و نقل از دیگر عوامل تأثیر گذار بر قیمت ارتز‌های گردن هستند.

بالش طبی دیسک گردن

بالش طبی گردن به خوبی می تواند به رفع مشکلات دیسک گردن کمک کرده و از به وجود آمدن مشکلات بیشتر جلوگیری کند. پزشکان بالش های طبی را به افرادی که از دیسک گردن رنج می برند پیشنهاد می دهند. این بالش ها دارای ویژگی هایی هستند که به خوبی می توانند ناحیه سر، گردن و ستون فقرات فرد را حمایت کنند. در نتیجه فرد در هنگام خواب کمترین فشار را روی مهره های گردن خود حس می کند. این بالش ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. در نتیجه به راحتی می توانند خود را با حالت و شکل بدن فرد منطبق سازند. نرم بودن و راحت بودن بالش طبی دیسک گردن باعث کاهش درد گردن در هنگام خواب می شود. بالش طبی برای دیسک گردن برای خوابیدن به پهلو نیز کاملاً مناسب می باشد. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید بهتر است یک بالش نازک را در میان پاهای خود نیز قرار دهید. این گونه فشار کمتری به دیسک های شما وارد می شود. برای کاهش مشکلات دیسک گردن، سر و کمر باید در موقعیت درستی با گردن قرار بگیرند. بنابراین تنها بالش های طبی می توانند این حجم از انعطاف پذیری را داشته باشند.

انواع بالش طبی

1- بالش طبی کلاسیک

این محصول متعلق به یکی از بهترین برندها است و کیفیت بالایی را به همراه دارد. بالش طبی فوق از طراحی ارتوپدیک برخوردار بوده و از تشکیل دردهای عضلانی جدید جلوگیری خواهد کرد. ضمناً بهترین بالش برای دیسک گردن محسوب می شود. چه بسا که خیلی از پزشکان، آن را به بیماران تجویز نموده اند.

2- بالش مدل کرسنت

یکی دیگر از بهترین انواع بالش طبی برای دیسک گردن، بالش کرسنت است. این محصول از سری بالش های هوشمند به شمار آمده و متشکل از بهترین متریال یعنی مموری فوم می باشد. طراحی ایده آل این بالش باعث شده تا خون به خوبی در رگ ها جریان یابد. در نتیجه دیسک گردن شما هم بهبود پیدا کرده و به مرور، حضور آن کمرنگ تر خواهد شد.

3- بالش طبی مدیوم ویو

این محصول هم در گروه بالش های هوشمند قرار داشته و سایز مدیوم را به همراه دارد. محصول فوق از روکش کتان برخوردار بوده و فوم نرمی دارد.

4- بالش طبی ویو

بالش مدل ویو هم از دیگر گزینه های خوبی است که به عنوان بالش طبی برای دیسک گردن به شما معرفی می کنیم. تولید کنندگان از فناوری دو لایه جهت ساخت این بالش بهره برده و متریالی مثل مموری فوم و فوم پلی اورتان را نیز برای تولید آن انتخاب نموده اند. اگر می خواهید کمتر با درد ناشی از دیسک گردن، دست و پنجه نرم کنید، حتماً این بالش نرم و لطیف را امتحان نمایید.

قیمت بالش طبی دیسک گردن

به دلیل اینکه بالش طبی انواع و اقسام مختلفی دارد، بنابراین قیمت این نوع بالش‌ها با توجه به کاربرد، سایز و ویژگی‌های آن متفاوت می‌باشد. قیمت بالش به عوامل دیگری نظیر برند، الیاف به کار رفته، جنس رویه، قابلیت شستشو، گردش هوا بستگی دارد.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان