پرولوتراپی؛ انواع کاربرد هزینه و عوارض

پرولوتراپی یک درمان تزریقی است که برای تسکین درد استفاده می شود. پزشک مقدار کمی از یک محرک را به بدن شما تزریق می کند. محلول دکستروز (قند) رایج ترین محرک تزریقی است. طرفداران پرولوتراپی ادعا می کنند که با شروع سریع توانایی های درمانی طبیعی بدن، درد را تسکین می دهد. پرولوتراپی برای کمک به افرادی که دارای شرایط اسکلتی عضلانی هستند (مشکلاتی در استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها، رباط ها و بافت های نرم) استفاده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

پرولوتراپی چیست؟

پرولوتراپی یک درمان جایگزین است، به این معنی که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تنظیم نمی شود. کارشناسان دریافته‌اند که می‌تواند برای برخی افراد در موقعیت‌های خاص مفید باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که پرولوتراپی درد افراد را کاهش می دهد.

اگر می خواهید از پرولوتراپی استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را از یک کلینیک و پزشک معتبر دریافت می کنید. مهم است که قبل از افزودن هرگونه درمان جدید به روال مدیریت درد خود با متخصص خود صحبت کنید.

برای آگاهی از عوارض شکستن انگشتان دست کلیک کنید.

کاربرد پرولوتراپی چیست؟

این گونه تصور می شود که محلول تزریقی پرولوتراپی محرک رشد بوده که بدن را تحریک می کند و پس از فعال شدن، بدن شروع به تقویت و ترمیم رباط های آسیب دیده در مفصل می کند. تقویت رباط ها به مرور زمان به تثبیت مفصل کمک می کند. هنگامی که مفصل حمایت شود، درد به تدریج کمتر شده و در نهایت ناپدید می شود.

پرولوتراپی برای کمک به چه افرادی انجام می شود؟

پرولوتراپی برای کاهش درد ناشی از شرایط اسکلتی عضلانی استفاده می شود. طرفداران بر این باورند که می تواند درد افراد را برای هر تعدادی از بیماری ها یا اختلالاتی که بر استخوان ها، ماهیچه ها و بافت های همبند شما تاثیر می گذارد، کاهش دهد. پرولوتراپی برای کمک به افراد مبتلا به شرایط زیر استفاده می شود:

مهم است که به یاد داشته باشید که پرولوتراپی هیچ یک از این شرایط را درمان نمی کند. این نباید جایگزین درمان یا دارویی باشد که پزشک برای شما تجویز می کند.

عوارض پرولوتراپی

انواع پرولوتراپی

  1. پرولوتراپی مفصل زانو: تحقیقات پرولوتراپی بهبود قابل توجهی را در بیماران مبتلا به آرتروز زانو نشان می دهد. درمان کل مفصل زانو بر خلاف قسمت های انتخابی و موضعی زانو در کاهش درد زانو و التیام آسیب موثرتر است.
  2. پرولوتراپی مفاصل لگن: پرولوتراپی یک گزینه عالی برای کاهش درد مزمن لگن و مواردی که نیازمند به جراحی های مفصل ران است. پرولوتراپی سلولی نیز یک گزینه عالی برای آرتریت پیشرفته تر لگن و پارگی لب است.
  3. پرولوتراپی مفصل شانه: پرولوتراپی را می توان با موفقیت برای درمان اکثر آسیب های مزمن شانه از جمله آسیب های کلافه های عضلانی اطراف شانه و پارگی، آرتریت، رگ به رگ شدن استفاده کرد. پرولوتراپی 85 تا 90 درصد در تحریک بهبودی شانه آسیب دیده موفق است.
  4. پرولوتراپی مفصل مچ پا: پرولوتراپی مفصل مچ پا از ادامه انحطاط غضروف از طریق حرکات مخرب مفصل جلوگیری می کند و به مچ پا فرصتی برای بهبودی می دهد. شرایط معمولی مچ پا که به پرولوتراپی پاسخ می دهند عبارتند از: بی ثباتی مچ پا، رگ به رگ شدن رباط مچ پا و آرتریت دژنراتیو مچ پا.

پرولوتراپی چگونه انجام می شود؟

در طول پرولوتراپی چه اتفاقی می افتد؟

مزایای پرولوتراپی چیست؟

پرولوتراپی چندین مزیت دارد از جمله:

خطرات یا عوارض پرولوتراپی چیست؟

خوشبختانه پرولوتراپی عوارض جانبی جدی ندارد. ممکن است در محل تزریق خود کمی درد داشته باشید و نیز بروز کبودی نادر است. خطر آسیب بسیار کم تزریق به اعصاب، مفاصل یا سایر بافت‌های نزدیک محل تزریق وجود دارد، اما پرولوتراپی کم خطر تر از هر تزریق دیگری است. مطمئن شوید که پرولوتراپی را از یک متخصص معتبر دریافت می کنید تا احتمال عوارض شما به حداقل برسد.

خطرات مرتبط با پرولوتراپی بیشتر به اثربخشی آن مربوط می شود تا آسیب فیزیکی به بدن شما. این خطرات عبارتند از:

هزینه پرولوتراپی چقدر است؟

هزینه پرولوتراپی نسبت به سایر روش های ترمیمی بسیار پایین تر است و تقریبا معادل اوزون‌تراپی داخل مفصلی است. اکثر بیمه ها، تزریق پرولوتراپی را پوشش نمی دهند، به این معنی که شما باید تمام هزینه را از جیب خود بپردازید. همچنین هزینه ممکن است براساس محل تزریق متفاوت باشد.

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر علی فرخانی از درمان بدون جراحی کیست بیکر یا ورم پشت زانو استفاده می شود. شما می توانید برای آگاهی از این روش ها و هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32367465 - 031 اقدام نمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :فریبا حداد [ 1402-08-13 ]
آقای دکتر من وقتی زیاد با دست راستم کار میکنم روی دستم به شدت در میگیره و دستم بی حس میشه تا شونه دکتر بهم گفت ورم تاندونه آیا پرولوتراپی برای من مفیده ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
عمل جراحی دیسک کمر با لیزرعمل جراحی دیسک کمر با لیزر
تاریخ انتشار : 1395-11-09