علت و روش های درمان درد مچ دست

مچ دست مفصل پیچیده و مهمی است که به لطف وجود آن می توان دست و انگشتان را حرکت داده و کارهای روزمره را از باز کردن پیچ درب قوطی گرفته تا شانه کردن مو انجام داد. معمولاً ما به اهمیت عملکردی مچ دست خود آگاهیم. زمانی که مفصل مچ دست دچار روماتیسم مفصلی یا عارضه های دیگر می شود، انجام بسیاری از این کارها برای ما مشکل یا غیر ممکن میشود و علاوه بر ناتوانی در انجام امور روزمره، درد و ناراحتی در مچ دست نیز باعث آزار ما می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل بروز درد در مچ دست

مچ دست در معرض آسیب های زیادی قرار دارد.

برخی از این آسیب ها که با درد دست همراه هستند عبارتند از:

عوارض درد مچ دست

با وجود درد در دست و مچ دست انجام کارهای ساده روزمره هم مشکل می شود. درد در مچ دست به هر علتی که به وجود آمده باشد مثل ابتلا به آرتروز، جمع شدگی انگشت یا بیحسی تونل کارپال باعث ایجاد اختلال در انجام امور روزمره ضروری و انجام فعالیت های فیزیکی معمول می شود. در بیشتر مواقع درمان های ماهرانه می تواند دست آسیب دیده را که ممکن است درد آن چندین ماه ادامه داشته باشد بهبود داده و آن را از درد رها کند. 27 استخوان، 20 ماهیچه به علاوه رباطها، تاندون ها و مفاصل، اعضای اسکلتی موجود در دست هستند که می توانند در معرض آسیب دیدگی قرار گیرند.

درمان درد مچ دست

آرتروز مچ دست عارضه شایعی بوده که با ضعف، درد و کاهش دامنه حرکتی دست و مچ دست همراه است. تراپیست های مجرب ما در کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی دکتر فرخانی قادر به ارزیابی کامل دست برای تشخیص علت به وجود آورنده این علائم هستند (به دام افتادگی عصب، نقاط تریگر فعال، اختلالات سرویکال) همچنین این متخصصین روش های درمانی مرکب از درمان های دستی و تمرینات ورزشی را برای تقویت ماهیچه ها و بهبود عملکرد دست و کاهش درد ارائه می کنند.

متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی ما به شما کمک می کنند تا احساس بهتری داشته باشید. ما بر اساس برنامه درمانی که کاملاً مناسب شرایط شما است به شما در درمان عارضه های مرتبط با دست کمک می کنیم. ما با همکاری خود شما برنامه درمانی را تنظیم می کنیم تا بتوانید امور روزمره خود را دوباره به راحتی انجام دهید. جلسات درمانی شما شامل درمان های مبتنی بر شواهد، تمرینات فیزیکی و تعدیل حرکات دست بوده تا فرایند توانبخشی در ابتدای دوره درد یا آسیب دیدگی آغاز شود. برای دریافت مشاوره درباره روش های طب فیزیکی و توانبخشی ونیز رزرو نوبت می توانید از طریق شماره 32330382 - 031 تماس حاصل فرمایید.

درمان های دستی

برنامه های ورزشی تراپاتیک

بریس ها و مچ بند

بریس مناسب برای سندرم تونل کارپال

مچ بندهای مخصوص آرتروز

مچ بندهای مخصوص آسیب دیدگی های مچ دست

لیزردرمانی

شاک ویو درمانی

ترزیق

پیشگیری از آسیب های مچ دست

پیشگیری از آسیب های غیرمنتظره در مچ دست غیرممکن است اما نکات اولیه زیر می تواند به حفاظت از مچ دست کمک کند:

وقتی به دلیل جراحی، تصادفات یا بیماری های مزمن مچ دست شما دچار آسیب می شود و در انجام کارهای روزمره خود با مشکل مواجه می شوید، متخصصین ما در کلینیک تخصصی دکتر فرخانی به شما کمک می کنند تا مچ دست شما به حالت عادی خود باز گردد.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان