درمان کمردرد به روش کایروپراکتیک

برای بسیاری از بیمارانی که از دردهای مزمن رنج می برند، هر روش درمانی جدید که تسکین درد را به همراه داشته باشد، جالب توجه است. در این میان کمردرد و گردن درد شیوع بیشتری دارد و تقریباً تمامی کهنسالان با آن آشنا هستند.روشی را به شما معرفی می کنیم که از اهمیت خاصی در مراقبت از ستون فقرات و کمردرد بر خوردار است. متخصصان این شیوه درمانی را کایروپراکتیک می نامند .امروزه این شاخه از طب مکمل در سراسر جهان هواردار خاص خود را دارد. معرفی کایروپراکتیک به عنوان نگرشی نوین در درمان بیماری ها به سال 1895 باز می گردد.متخصصان کایروپراکتیک معتقدند اغلب بیماری ها مرتبط با ناهنجاری ها و حالات غیر طبیعی ستون مهره هاست. بر اساس این دیدگاه، بدن انسان توانایی بهبود خود را دارد و همواره در جهت کسب این توازن حرکت می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای کایروپراکتیک

کایروپراکتیک برای سیستم عصبی نقش اساسی در ایجاد تعادل و حفظ سلامت قایل است و ناهنجاری های استخوان های درون مفاصل یا مهره ها مانع از جریان طبیعی در طول رشته عصبی شده و در نتیجه سلامت بدن را به مخاطره می افکند.

متخصصان کایروپراکتیک از طریق دستکاری استخوان ها، عضلات و مفاصل مرتبط با آن ها به خصوص در ناحیه ستون مهره ها و کمر سعی در اصلاح این ناهنجاری ها دارند. لغت کایروپرکتیک از کلمات Cheiro به معنی دست و Praktikos به معنای انجام دادن تشکیل شده است. بدیهی است در این روش تأکید بر اصلاح حالات غیر طبیعی توسط دستان متخصصان باتجربه و آموزش دیده است.

درمان-بدون-جراحی+دیسک-کمر

علل کمردرد

روش های کایروپراکتیک در درمان کمردرد

روش های متنوعی توسط متخصصان کایروپراکتیک برای درمان بیماری ها به کار گرفته می شود. از این روش ها که به نام تنظیمات کایروپرکتیک نامیده می شوند، حدود 55 روش درمانی استاندارد ارایه شده است که عمدتاً شامل استفاده متخصصین ماهر از دست برای برطرف کردن حالات غیر طبیعی استخوان هاست. متحرک کردن شامل حرکاتی است که توسط متخصص درون فضای مفصل به کار گرفته می شود. تا دامنه کلی حرکت عضو آسیب دیده بهبود یابد. تجزیه و تحلیل جزییات رادیوگرافی اشعه X از مهره ها برای تعیین مهره آسیب دیده نیز از جلمه کارهایی است که توسط متخصصین این رشته انجام می شود.

B.E.S.T

روش دیگر که اختصاراً به نام B.E.S.T نامیده می شود، تکنیکی بدون درد است که با استفاده از فشار دستان متخصص بر نقاط مورد معالجه انسداد انرژی در عصب مربوطه می شود. ده ها روش برای تنظیم مهره ها مورد استفاده واقع می شود و متخصص با توجه به سن، وضعیت بیماری و شرایط بیمار مبتلا به کمردرد یک یا چند مورد را به کار می گیرد.



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان