حركاتي براي بهبود درد قوس كف پا

قوس كف پا گاهي اوقات به دنبال فعاليت هايي چون دویدن، پياده روي، كوهنوردي و پرش دچار درد ميشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلیل قوس کف پا

افرادي كه كف پايشان صاف است احتمال بيشتري براي دچار شدن به اين حالت دارند. درد قوس كف پا معمولا به آرامي تظاهر پيدا ميكند، اما اگر رباط ها دچار كشيدگي شوند فرد با درد قوس كف پاي ناگهاني مواجه مي شود. در اين حالت فرد در طول قوس كف پا دردي را احساس ميكند. براي كاهش درد ميتوانيد روي پاي خود کمپرس سرد بگذاريد و از حركات زير نيز استفاده كنيد.

حركاتی برای بهبود قوس کف پا

حركاتي براي بهبود درد قوس ‌كف پا(2)

پاشنه خود را روي زمين قرار دهيد و سعي كنيد با انگشتان خود حوله اي را از روي زمين بلند كنيد و بعد آن را رها كنيد. اين حركت را 20 ـ 10 مرتبه تكرار كنيد. وقتي اين كار براي شما سادهتر شد با قرار دادن اجسامي روي حوله وزن آنرا بيشتر كنيد.

جهت تنظیم جلسه مشاوره و یا بحث در رابطه با شرایط خاصتان با ما در 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس بگیرید. ما علائم شما را بررسی خواهیم کرد و نتیجه را به شما ارائه خواهیم داد.

حركاتي براي بهبود درد قوس ‌كف پا(2)

يك قوطي نوشابه خنك را زير پاي خود قرار داده و از پاشنه تا قوس كف پا آن را زير پاي خود بغلتانيد. اين كار را براي مدت 5ـ3 دقيقه ادامه دهيد.

بنشيند و پاي خود را دراز كنيد. قسمت مياني كشي كه مخصوص ورزشهاي نرمشي طراحي شده را از زير پنجه پا عبور داده و دو سر آن را در دست بگيريد. به آهستگي پنجه خود را به سمت پايين فشار دهيد. طوري كه کشش كش را احساس كنيد. اين حركت را 10 مرتبه در 3 نوبت انجام دهيد.

مطابق حركت قبل روي زمين بنشينيد. اين بار دو سر كش را به جاي آن كه در دست بگيريد به نقطه اي در مقابل کف پای خود ببنديد. سپس انگشتان خود را به سمت خودتان حركت دهيد. اين حركت را در 3 نوبت 10 مرتب هاي تكرار كنيد.

برای آشنایی با روش های صحیح بلند کردن اجسام ، روی لینک کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :منوچهر نوبخت [ 1402-06-27 ]
سلام آقای دکتر من کف پام خیلی قوس داره و داغ میشه و کناره پاهام بخصوص پای راست و زیر انگشتان کوچکم ،ژنتیکی مشکل گودی کف پا داریم ولی یکی دوساله خیلی درد دارم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
علت زانو درد در جوانی چیست؟علت زانو درد در جوانی چیست؟
تاریخ انتشار : 1402-08-30