درد لگن و باسن و درمان آن با روش های طب فیزیکی

مفصل ران به منظور تحمل حرکت های مکرر و مقدار متناسبی از فرسودگی و ساییدگی استخوان ها طراحی شده است. این مفصل توپ و کاسه ای بزرگترین مفصل بدن- به گونه ای است که امکان حرکت مایع در آنوجود دارد.هنگامی که شما از ران خود استفاده می کنید (به طور مثال هنگام دویدن) یک لایه ی غضروف از اصطکاک بین استخوان ران و کاسه اش جلوگیری می کند. مفصل ران علیرغم مقاوم بودن، از بین می رود. با گذر سن و استفاده از مفصل، غضروف از بین می رود یا آسیب می بیند. از عضلات و تاندون های ران ممکن از بیش از حد استفاده شود. امکان شکستگی استخوان ران در اثر افتادن و آسیب های دیگر وجود دارد. هر یک از این شرایط می تواند به درد لگن منجر شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مشکلات جدی در استخوان یا مفصل لگن

اگر بعد از چند روز درد باسن و لگن شما برطرف نشد یا متوجه تورم، قرمزی و گرما اطراف مفصل شدید، ممکن است نشانه ی مشکلات جدی در استخوان یا مفصل لگن باشد. همچنین اگر شب ها یا هنگام استراحت، در لگن خود احساس درد نمودید سریعا در پی درمان برآیید.

بی درنگ به دنبال درمان پزشکی باشید اگر:

درمان های غیر جراحی و بدون درد پیشنهاد شده توسط متخصصان طب فیزیکی وتوانبخشی , جایگزینی برای تعویض مفصل و راه حلی برای ترس از عوارض آن می باشند. بیماران با این روش های درمانی تسکین یافته اند و قادر بهانجام فعالیت های عادی خود بوده اند. جهت تنظیم جلسه مشاوره و یا بحث در رابطه با شرایط خاصتان با ما در 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس بگیرید. ما علائم شما را بررسی خواهیم کرد و نتیجه را به شما ارائه خواهیم داد.

علل درد لگن

شرایطی که منجر به درد لگن می شوند،عبارتند از:

علائم درد لگن

بسته به شرایطی که باعث درد لگن شما شده است، ممکن است در مناطق زیر احساس ناراحتی کنید :

گاهی اوقات درد از مناطق دیگر از بدن، مانند باسن و یا کشاله ران (از فتق) می تواند بر روی لگن تاثیر بگذارد. ممکن است شما متوجه شوید فعالیت درد شما را، مخصوصا هنگامی که به علت آرتروز ایجاد شده، بدتر می کند و هنگام درد تحرک خود را کاهش داده اید. برخی به دلیل درد مداوم لگن دچار لنگی می شوند.

تشخیص درد لگن و باسن

دکتر یا متخصص طب فیزیکی می تواند علت درد لگن شما را تشخیص دهند. آنها با شما صحبت می کنند و به معاینه شما با بررسی طرز ایستادن و راه رفتن شما و تشخیص حرکاتی که باعث درد می شوند، می پردازند. همچنین آزمایش خون یا اشعه ایکس را تجویز می کنند.

درمان درد لگن و باسن

شما ممکن است با درمان های خانگی مانند استراحت، گرم یا سرد کردن، ماساژ و ورزش های ملایم برای درد لگن، درد خود را تسکین دهید.

داروها

یخ درمانی

فیزیوتراپی

درمان با اوزون

لیزر درمانی

مگنت تراپی

شاک ویو تراپی

ورزش

درمان دستی یا کایروپرکتیک

جراحی

حرکت مداوم انفعالی (CPM) دستگاه CPM (سی پی ام)



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :سوسن هژبری [ 1401-10-03 ]
سلام منکه از اوزون تراپی خیلی راضی هستم، برای درد مفاصل بسیار عالی هستش، خدارو شاکرم که دکتر فرخانی برای دردهای مفاصل در اصفهان هستن واین اوزون تراپی رابرای بیماران انجام میدن

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان