شایع ترین علت درد آرنج تنیس بازان یا تنیس البو

آرنج مفصلی است كه اجازه بلند كردن و پایین آوردن اشیاء و چرخش به داخل و خارج دست را میسر می كند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت درد آرنج

درد آرنج در اثر علل تاندونی عضلانی و یا استخوانی ایجاد می شود. معمولا شدت درد زیاد نیست ولی اهمیت زیادی دارد. درد آرنج یکی از علل شایع درد می باشد که در اکثر موارد به آن توجه نمی شود و یا فراموش می شود شایعترین علت درد آرنج التهاب تاندون در قسمت بیرونی می باشد که تحت عنوان سندروم آرنج تنیس بازان برای اولین بار مطرح شد. این سندروم در اثر فشار ناگهانی و یا تدریجی روی آرنج بوجود می آید. درد در ناحیه داخلی آرنج نیز شایع است. این درد بندرت در اثر فشار روی عصب رادیال دست ایجاد می شود. درد در اثر در رفتگی استخوان و یا كشیدگی عضلات نیز می تواند بروز كند. بورسیت و آرتروز نیز از عوامل نه چندان شایع درد آرنج است. شناخت علت درد و داشتن استراتژی صحیح در درمان آن از مزمن شدن این درد پیشگیری می کند ولی غالبا این درد طولانی شده وتبدیل به حالت مزمن می شود. کار با کامپیوتر درد در ناحیه داخلی را ایجاد می کند و اغلب روی عصب اولنار در ناحیه آرنج مشکل ایجاد می کند.

آرنج تنیس بازان

آرنج تنیس بازان، شایعترین علت درد آرنج

شایع ترین علت درد آرنج اپی كوندیلیت خارجی یا سندروم آرنج تنیس بازان است.این بیماری در اثر استفاده زیاد از عضلات مچ دست كه به قسمت اپی كوندیل خارجی استخوان بازو می چسبد ایجاد شده و در واقع التهاب محل چسبندگی عضلات مچ دست به قسمت اپی كوندیل خارجی است. این بیماری یا اختلال در ورزش تنیس شایع است .

افراد مستعد ابتلا به آرنج تنیس بازان

در كسانی كه با دست زیاد كار می كنند و بخصوص حمل اشیائ را انجام می دهند نیز شایع است . مانند افرادی كه كار تاسیساتی انجام می دهند برق كارها لوله كش ها مكانیک ها آهنگران. در خانم های خانه دار تایپیست ها و كار با كامپیوتر نیز شایع است.

متخصصین ما در کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی تلاش بسیار زیادی می کنند که توانایی فیزیکی شما را دوباره بازیابی کرده و سلامت شما را برگردانند. هدف ما این است که به شما کمک کنیم بدون رنج ناشی از درد زندگی کنید و بدین ترتیب زندگی عادی خود را مانند قبل از سر بگیرید. برای اطلاع از ساعات کار کلینیک و یا دریافت مشاوره درباره روش های فیزیوتراپی و طب فیزیکی می توانید با ما از طریق شماره های 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس حاصل فرمایید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :الناز رستم زاده [ 1402-08-20 ]
سلام آقای دکتر من تاییست هستم و الان نزدیکه به 5 سال که کار تایپ انجام میدم چند مدته نمیتونم دستم رو حرکت بدم و یا حتی نمیتونم یه فنجون چایی رو تو دستم بگیرم روی ساعد دستم به شدت درد میکنه باید چکار کنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان