انواع ورزش برای تسکین و بهبود درد گردن

در ناحیه ی گردن ستون مهره های گردنی از 7 مهره تشکیل شده است که مثل یک ردیف از قرقره نخ روی هم قرار گرفته اند. هر مهره در قسمت قدامی دارای یک بخش محکم به نام جسم مهره و سوراخی در عقب است با روی هم قرار گرفتن مهره ها کانال نخاعی تشکیل می شود که طناب نخاعی از داخل آن عبور می کند. طناب نخاعی رشته ای از اعصاب است که از سر تا لگن امتداد دارد. در بین مهره ها غضروف های خاصی وجود دارند که دیسک نامیده می شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

درمان گردن درد با ورزش

دیسک ها بین جسم مهره ای و درست در جلوی طناب نخاعی قرار دارند هر دیسک شامل مرکز ژله ای (مایه شل) به نام هسته است که توسط حلقه غضروفی به نام غضروف حلقوی یا آنولوس احاطه می شود. دیسک ها شبیه به واشرهای پلاستیکی بوده و به عنوان ضربه گیر عمل می کنند شکل آن ها متغیر است و به مهره ها و دیسک ها به کمک یک سری از اتصالات با یکدیگر مربوط شده و ستون فقرات گردن را شکل می دهند. هر مفصل به کمک بافت های نرم اطرافش به مفصل بعدی مربوط می شود، یعنی هر کپسول مفصلی با رباط هایش تقویت می شود.

عضلات روی یک یا چند مفصل گردن را پوشانده و ممکن است به طرف سر و یا به طرف تنه کشیده شوند. هر عضله در هر دو انتهای خود تبدیل به تاندون می شود که آن را به استخوان مربوطه وصل می کند. با انقباض یک عضله حرکاتی در یک یا چند مفصل به وجود می آید. در بین هر دو مهره سوراخ کوچکی در دو طرف وجود دارد که یک عصب از طریق آن ها کانال نخاعی را ترک می کند

تخمین زده میشود که بیش از 75% ما در مرحله ای از زندگی دچار گونه ای درد گردن یا کمر درد خواهیم شد. اما خبر خوش این است که اکثر ما بدون نیاز به جراحی با ورزش درمانی بهبود خواهیم یافت و معمولاً درمان گردن درد و کمر درد به صورت محافظه کارانه ای مانند فیزیوتراپی گردن درد و ورزش دیسک کمر ، ورزش دیسک گردن در مقایسه با جراحی نتیجه بهتری به دست میدهند. بیرون زدگی و پارگی دیسک یکی از علل گردن درد کمر درد محسوب میشود.که میتوان با ورزش گردن درد بهتر شود.



نظرات کاربران درباره این مطلب :سعيده مروت [ 1402-09-07 ]
من گردن در شدید داشتم، ام آر ای انجام دادم و دیسک گردن نداشتم خدا رو شکر دکتر برام لیزر پرتوان و ورزش رو توصیه کردن و انجام دادم و بسیار عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
درمان انواع اسکولیوزدرمان انواع اسکولیوز
تاریخ انتشار : 1402-05-11
علت زانو درد در جوانی چیست؟علت زانو درد در جوانی چیست؟
تاریخ انتشار : 1402-08-30