درمان غير جراحی ديسك كمر و گردن با کشش

مطالعات نشان می دهد که بیش از 90 درصد مبتلایان به دیسک کمر و گردن با درمانهای غیر جراحی بهبود می یابند. کشش یا تراکشن ستون فقرات یکی از روشهایی است که در درمان دیسک کمر و کمردرد می تواند مفید باشد البته این روش معجزه آسا نبوده و در کنار ورزش درمانی می تواند مفید باشد ولی ضروری نیست. نظارت فیزیوتراپیست بر انجام صحیح کشش و ورزش های اصلاحی کمر و گردن بسیار مهم است. باید توجه کرد که هیچ وسیله درمانی جایگزین هنر تیم توانبخشی شامل متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپیست و… نخواهد شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از روش هایی که در درمان دیسک های ناحیه کمر و گردن کاربرد دارد تراکشن تراپی یا کشش است. تبحر در انتخاب نحوه و زاویه کشش و میزان کشش اعمالی در نتیجه درمان موثر است. تراکشن یا کشش باعث افزایش طول استخوان ها، افزایش خون رسانی، کاهش درد و آزاد شدن عصب های گیر افتاده و بهبود کلی ستون فقرات می گردد.

تراکشن تراپی کمر و گردن در اصفهان

مزایای کشش ستون فقرات

  1. کاهش فشار تسکین درد و تقویت دیسک کمر و گردن
  2. کمتر شدن برآمدگی و بیرون زدگی دیسک ها
  3. افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی در محل دیسک ها
  4. رفع گیر افتادگی عصب ها
  5. کاهش فشار بر مفاصل ستون فقرات
  6. بهبود فرم کلی ستون فقرات

انواع کشش کمر و گردن

کشش دستی

کشش می تواند بصورت دستی در ناحیه گردن اعمال شود .این نوع کشش معمولا توسط متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی قبل از اعمال درمان اصلاح زاویه ستون فقرات بکار می رود.

کشش مکانیکال

این نوع کشش توسط دستگاه و با نظر متخصص در زاویه مشخص و میزان مشخص که به دستگاه داده می شود اعمال می گردد. در این نوع کشش میزان کشش اعمالی قابل انتخاب و اندازه گیری بوده و کشش بصورت طولانی تری اعمال می گردد.در این روش امکان اعمال کشش بر روی مهره خاص کمری و گردنی وجود دارد و با کشش مهره خاص امکان کاهش فشار روی مهره خاص کمری ایجاد شده و شاهد بهبود بیمار مبتلا به دیسک کمری و گردنی خواهیم بود.

این نکته قابل اهمیت است که هیچ دستگاهی به تنهایی برای درمان دیسک کافی نیست و انجام روش های دیگر مانند استفاده از حمایت های کمری و گردنی ،انتخاب ورزش، به کار گیری روش های اصلاح ستون فقرات توسط متخصص توانمند و در موارد خاص دارو درمانی لیزر و…در نتیجه درمان دیسک گردن و کمر بسیار موثر است.

دیسک کمر و گردن از جمله مشکلات آزار دهنده ای است که برای رفع و درمان آن، می توانید به کلینیک طب فیزیکی دکتر علی فرخانی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32367465 - 031 اقدام فرمایید.

اقدامات قبل از تراکشن کمر و گردن

کفی طبی برای دیسک کمر و گردن

تعداد جلسات تراکشن تراپی کمر و گردن

تعداد جلسات درمانی باید توسط متخصص مشخص شود. معمولا نتیجه مطلوب بین 10 تا 25 جلسه حاصل می شود. در حین کشش به دستورات فیزیوتراپیست توجه نمایید. پس از کشش به آرامی از تخت پایین آمده و از حرکات اضافی خودداری نمایید. با توجه به کاهش درد و احساس بهبودی پس از کشش، از انجام فعالیت بدون نظر پزشک و فیزیوتراپیست خودداری نمایید.

عوارض کشش ستون فقرات

کشش ستون فقرات معمولا عوارضی ندارد، ممکن است در برخی از بیماران عوارض جانبی مانند اسپاسم عضلانی و درد احساس به همراه داشته باشد. تراکشن ستون فقرات برای همه افراد مناسب نیست و بسیار مهم است که قبل از این اقدام درمانی حتما با پزشک مشورت نمائید و طبق تشخیص و تجویز پزشک انجام شود.

هزینه تراکشن کمر و گردن

هزینه انجام تراکشن تراپی برای دیسک کمر و گردن تعرفه ثابت و از پیش تعیین شده ای ندار و به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله :



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان