بررسی علائم و راه های درمان بیماری دیسک گردن

به دلیل فشارهای مکانیکی و حرکات ایجاد شده به آرامی دیسک های گردن دچار تغییراتی شده و از حالت عادی خود خارج و در نهایت سبب بیرون زدگی دیسک گردن میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت ها و دلایل بیماری دیسک گردن

افراد شغل های مختلفی دارند و برای انجام دادن برخی از کارها باید برای مدت زیادی خود را با شرایط آن کار وفق دهند در زیر به چند نمونه از این کارها اشاره می کنیم:

در شغل هایی مثل دندانپزشکی، حروف نگاری، افرادی که برای مدت طولانی با کامپیوتر کار می کنند برای تمرکز و نگاه کردن به یک محل خاص ممکن است زمان زیادی گردنشان در یک وضعیت نامناسب قرار گیرد. همچنین مشاغلی که لرزش زیادی به گردن وارد می کنند مثل کارگرانی که زمین را با دریل سوراخ می کنند زمان نیروی زیادی برای مدت طولانی به گردنشان وارد می شود و ممکن است به گردن آن ها آسیب وارد شده و دچار بیماری دیسک گردن شوند.

علائم و پیشگیری از بیماری دیسک گردن

بیمار مبتلا به دیسک گردن به جز گردن درد دچار کم شدن حس و یا خواب رفتن دست ها نیز می شود و بعضی دیگر از بیماران دچار کم شدن قدرت دست ها می شوند. برخی از بیماران نیز برای بار اول دچار اختلال در حرکات دست ها می شوند. گردن درد، سردرد، درد میان دو شانه از نشانه های دیگر دیسک گردن است. برای بعضی از بیماران حرکات گردن مثل خم کردن گردن و حرکت سر به عقب با درد بسیار زیادی همراه است و عده ای دیگر از بیماران موقع خم کردن سر به جلو احساس برق گرفتگی در ستون فقرات می کنند.

شما می توانید برای درمان دیسک گردن به کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی دکتر فرخانی در اصفهان مراجعه نمایید.

راه های درمان بیماری دیسک گردن

از بهترین راه ها برای درمان بیماری دیسک گردن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارو

برای رفع درد و مشکلات فتق دیسک گردن ممکن است که پزشک معالج داروهای ضد التهابی مانند پروفن و داروهای شل کننده عضلات تجویز کند.

تصحیح وضعیت بدن

طرز صحیح نشستن، ایستادن، حالت قرار گرفتن بدن موقع فعالیت وانجام ورزش به صورت روزانه در رفع درد دیسک گردن بسیار موثر است.

بی حرکتی کوتاه مدت

ممکن است پزشک برای محدود کردن حرکات گردن و رفع بیماری دیسک گردن گردنبند طبی را توصیه کند . حداکثر زمان مجازبرای استفاده از گردن بند طبی 5-3 روز است.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی نیز یکی از روش های موثر در رفع درد دیسک گردن است روش هایی که در فیزیوتراپی از آن ها استفاده می شوند عبارتند از گرما، سرما، اولتراسوند ، جریان های الکتریکی، لیزر، تکنیک های دستی ماساژ یا تجویز ورزش و ...

روش های پیشگیری از دیسک گردن

برای پیشگیری از دیسک گردن هنگام خواب از گذاشتن بالش بلند زیر سر جلوگیری کنید و از یک بالش نازک استفاده کنید.

هنگامی که بر روی یک پهلو می خوابید فضای مابین شانه و سر را با بالش به گونه ای پر کنید که سر پایین تر و یا بالاتر از تنه قرار نگیرد، از خوابیدن روی تشک های ابری اجتناب کنید. برای پیشگیری از دیسک گردن موقع مطالعه و دیدن تلویزیون و انجام کارهای اداری گاهی سر را به جهات مختلف به آرامی بچرخانید.

افرادی که کار اداری انجام می دهند برای پیشگیری از دیسک گردن باید میز کارشان تا حد ممکن شیبدار باشد و یا اینکه تسلط کافی بر روی میز داشته باشند و از خم کردن زیاد سر بر روی میز خودداری کنند.

برای پیشگیری از دیسک گردن به گردن به صورت ناگهانی حرکت شدید ندهید.

اگر می‌خواهید درباره درمان بیماری دیسک کمر با اوزون تراپی بیشتر بدانید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان