چگونگی درمان نرمی استخوان و پیشگیری از آن

بهترین راه پیشگیری از کمبود ویتامین D قرار گرفتن به میزان کافی در معرض نور آفتاب به همراه مصرف ویتامین D به مقدار مناسب می باشد. میزان نیاز روزانه به ویتامین D حدود 400 واحد در روز است که این مقدار برای آن ها که در معرض کمتری از نور آفتاب قرار دارند، حدود 1000 واحد می باشد. بیماریانی که با داروهای ضدتشنج به خصوص فنی توئین درمان می شوند، برای جلوگیری از نرمی استخوان لازم است هر ماه 50 هزار واحد ویتامین D مصرف کنند. آنچه در بالا عنوان شد، اقدامات لازم برای پیشگیری بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

دوگروه از افراد مبتلا به نرمی استخوان

گروه اول :

گروه دوم :

زمان مصرف دارو بین بیماران مبتلا به نرمی استخوان

گاهی اوقات علت بیماری قابل شناسایی و درمان است. در این صورت پس از درمان و جایگزین کردن کمبود اولیه ی ویتامین D ( مثلاً یک دوره ی 6 تا 12 ماهه ی ویتامین D به میزان 50 هزار واحد در هفته ) بیمار نیازی به درمان اضافی ندارد، مثل کمبود ویتامین D در اثر فقر آفتاب که بیمار با تغییر در روش زندگی و قرار گیری در معرض آفتاب مناسب، مشکل خود را بر طرف می کند. اگر علت بیماری شناسایی شود اما قادر به درمان قطعی نباشیم، بیمار برای درمان نرمی استخوان برای همه ی عمر نیازمند مقادیر بالای ویتامین D می باشد.

بیماری ارثی راشیتیسم

یک بیماری ارثی با عنوان راشیتیسم وابسته به ویتامین D وجود دارد که اختلال اصلی آن ، عدم توانایی کلیه در تبدیل فرم نیمه فعال به فرم فعال می باشد. در این بیماری لازم است بیماری روزانه حدود 10 تا 30 هزار واحد ویتامین D دریافت کند یا بیماری دیگری که راشیتیسم وابسته به ویتامین D نوع 2 است که کلیه فرم نیمه فعال را به فرم فعال تبدیل می کند اما سلول های روده حرف ویتامین D فعال را برای افزایش جذب کلسیم و فسفر گوش نمی کنند. در این بیماران نیازمند مقادیر بالای ویتامین D فعال برای همه ی عمر هستیم.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی حیدری [ 1395-06-08 ]
سلام آقای دتکر من به مدت دو سال قرص دگزا متازن مصرف میکردم حالا استخوانهای لگن و پاهام دارد تعییر شکل می دهد و دستگاه گوارشم هم مشکل دار و

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
درمان انواع اسکولیوزدرمان انواع اسکولیوز
تاریخ انتشار : 1402-05-11