تأثیر تزریق پی آر پی و کورتون در درمان آرنج تنیس بازان

سندرم آرنج تنیس بازان یا تورم تاندون‌ها است که باعث درد در آرنج و بازو می‌شود. تاندون‌ها نوارهایی از بافت پیوندی هستند که ماهیچه‌ها را به استخوان متصل می‌کنند. انجام هرگونه حرکات تکراری مچ و بازو باعث استفاده مکرر از تاندون‌های آرنج می‌شود و این اتفاق منجر به تورم تاندون‌ها می‌شود. تورم تاندون‌ها که با درد و حساسیت در قسمت خارجی آرنج همراه است، درنهایت منجر به بروز تنیس البو می‌شود. درد عمدتاً در جایی اتفاق می‌افتد که تاندون‌های عضلات ساعد به یک برآمدگی استخوانی در قسمت بیرونی آرنج متصل می‌شوند. درد ناشی از آن همچنین می‌تواند به ساعد و مچ دست نیز سرایت کند. این بیماری می‌تواند در هر سنی ظاهر شود؛ اما در حدود 40 سالگی شایع‌تر است. نشانه‌های بیماری تنیس البو معمولاً به تدریج ظاهر می‌شود و در عرض چند ماه شدت می‌یابد. این بیماری معمولاً با ضربه یا آسیب منفردی شروع نمی‌شود. مهمترین علامت بیماری آرنج تنیس بازان، درد و احساس سوزش در قسمت خارجی آرنج است. گزینه‌های درمانی زیادی برای این بیماری وجود دارد. در ادامه به تزریق پی آر پی برای درمان آرنج تنیس بازان می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق پی آر پی برای درمان آرنج تنیس بازان

امروزه تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی، برای درمان آرنج تنیس بازان در دست بررسی است و نتایج حاصل شده، امیدبخش بوده است. در این روش با در نظر گرفتن حداقل عوارض، نتایج چشمگیری به دست می آید و تا حد زیادی بیمار بهبودی پیدا می کند. پی آر پی روشی است که با گرفتن نمونه خون از بیمار شروع شده و در ادامه، نمونه خون در دستگاه سانتریفیوژ قرار میگیرد و در نهایت محصول این فرآیند پلاسمای غنی از پلاکت بوده که مستقیم به آرنج تزریق می گردد.

عکس تزریق آرنج تنیس بازان

لازم به ذکر است تزریق پی آر پی در کلینیک طب فیزیکی دکتر فرخانی انجام نمی شود و این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی تهیه گردیده است.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :فرنوش قبادزاده [ 1402-08-07 ]
سلام آقای دکتر چه مشکلات اسکلتی عضلانی را می توان با پی آر پی PRP درمان کرد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان