درمان بدون جراحی اسکولیوز یا انحراف و کجی ستون فقرات

انحراف ستون فقرات یا اسکولیوز عارضه ای است که در طی آن، ستون مهره ها به یک طرف قوس پیدا می کند. این عارضه می تواند هر بخشی از ستون فقرات را درگیر کند.

بررسی کشش دستی و مکانیکی ستون فقرات

اعمال یک نیروی مکانیکی روی بدن یا تلاش برای جداسازی سطوح مفصلی و کشش بافت نرم اطراف مفصل را کشش می گویند.

تشخیص و درمان اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات

وقتی ستون فقرات را از جلو نگاه می کنیم به صورت یک خط صاف عمودی دیده می شود و وقتی این خط، قوسی شکل می شود به آن اسکولیوز می گویند.

بررسی روش های درمان آرتروز مفاصل فاست ستون فقرات

مفاصل فاست در پشت مهره ها واقع شده و آن ها را به هم متصل می کنند. ساییده شدن غضروف این مفاصل موجب آرتروز آن ها می شود.

بررسی راه های درمان درد ستون فقرات و پیشگیری از آن

درد حاد ستون فقرات اساسا ناشی از اسپاسم عضله یا کشیدگی رباط ها است. در این مقاله به بررسی درمان ها و راه های پیشگیری از این عارضه می پردازیم.

سل ستون فقرات چیست؟

سل ستون مهره شایعترین سل استخوان و مفاصل بدن است بطوریکه نیمی از موارد ابتلاء سیستم اسکلتی بدن انسان به سل بصورت بروز این عفونت در ستون فقرات است.

عفونت های شایع ستون فقرات

پخش شدن میکروب در جریان خون، علت اصلی در عفونی شدن ستون فقرات تلقی میشود. در ادامه مقاله به بررسی بیشتری در این مورد پرداخته ایم.

انجام حرکات غلط می تواند به ستون فقرات صدمه بزند

براي در امان بودن از صدمات كمر، بايد خطرزايي هر فعاليت را با به كارگيري اصول ساده ای که در این مقاله آماده است، به حداقل برسانید.

دردهای ستون فقرات و عوارض صافی کف پا

درد در ناحیه کف پا، مشکلات زانو و دردهای ستون فقرات از عوارض جانبی صافی کف پا در افراد میباشند که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

شش دشمن ستون فقرات

ستون فقرات دارای يک راستای مشخص وانحناهای بسيارمنظم در گردن، سينه و کمر است و هر چيزی که اين تعادل رابه هم بزند، میتواند باعث ایجاد درد این ناحیه شود.