درمان شکستگی آرنج با فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی

شکستگی آرنج بسیار دردناک است. این آسیب دیدگی می تواند توان حرکتی دست، شانه و مچ دست شما را کاهش دهد. شکستگی آرنج می تواند توانایی شما را در کار کردن، انجام کارهای منزل یا مشارکت در برنامه ها و کارهای تفریحی کاهش دهد.

مهمترین مشکل پس از شکستگی آرنج دست ، چوب شدگی آن است که دامنه حرکتی دست را محدود می کند. در برخی موارد این چوب شدگی تا مدت ها پس از بهبودی شکستگی استخوان نیز باقی می ماند؛ بنابراین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی درمان های فیزیکی را بلافاصله پس از آسیب دیدگی شروع کرده تا اولین حرکات آرنج پس از بهبودی شروع شوند.

اگر شما دچار شکستگی آرنج شدید باید بلافاصله اقدامات پزشکی لازم را انجام دهید. اشتباه در گزارش دهی به پزشک ممکن است باعث آسیب دیدگی های دائمی یا از دست رفتن کارکرد طبیعی دست و بازوها شود. البته برنامه های بازتوانی پس از بهبود شکستگی قسمت مهمی از درمان شکستگی آرنج است.

آنچه در این مطلب میخوانید

متخصصین ما در کلینیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی برای استفاده دوباره از آرنج دست و آرنج با شما کار می کند. آنان با به کارگیری روش های مختلف درمانی و اقدامات فیزیکی به شما کمک می کند تا بتوانید سریعتر به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازید.

برای اطلاع از سایر خدمات درمانی ما در حیطه طب فیزیکی و توانبخشی و یا اطلاع از ساعات کار کلینیک می توانید با ما از طریق شماره های 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس حاصل فرمایید.

آناتومی آرنج

علل شکستگی آرنج

اگر می‌خواهید درباره علائم و درمان پا ضربدری با فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی بیشتر بدانید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

علائم شکستگی آرنج

علائم شایع شکستگی آرنج عبارتند از:

شکستگی آرنج چگونه تشخیص داده شده و درمان میشود؟

عکس برداری به وسیله اشعه ایکس برای تشخیص شکستگی آرنج به کار برده می شود. در برخی موارد سی تی اسکن برای بررسی بهتر استخوان های آرنج به کار برده می شود تا مشخص شود که آیا سطح مفصل در آرنج آسیب دیده است یا نه.

درمان شکستگی آرنج

پس از تشخیص شکستگی آرنج، پزشک شکستگی را کاهش می دهد. این فرایندی است که در آن استخوان آرنج در محل صحیح خود قرار داده می شود تا روند بهبودی تسریع شود. پزشک به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کدام روش درمانی برای کاهش شکستگی آرنج شما ضروری است.

پس از کاهش شکستگی آرنج، شما باید از آتل یا اسلینگ استفاده کنید. در برخی موارد نیز باید دست گچ گرفته شود. بی حرکت بودن دست در گچ می تواند باعث گرفتگی شدید دست و بی حرکت شدن دائمی دست در ناحیه آرنج شود.

درمان های فیزیکی پس از شکستگی آرنج

برخی اختلالات که شما می توانید به کمک درمان های فیزیکی برطرف کنید عبارتند از:

دامنه حرکتی

تقویت

درد و تورم

بافت اسکار

بازگشت به حالت عادی



نظرات کاربران درباره این مطلب :تبریز [ 1402-04-04 ]
با سلام آیا امکان دارد پس از گذشت چندین سال از عمل جراحی آرنج دست به طور کامل باز شود الان باز نمیشود

قیام الدین امیری [ 1401-10-26 ]
من در افغانستان به اثر جنگ ها از ناخیه آرنج راست و پا راست آثیب و شکستگی به اوجود امد و در ارنج و پا پلید میبا شد و صاف نمیشود مدت یک سال میشود که هست الان هم درد شدید دارد لطفا همکاری نماید ممنونم این ادرس ایمیل من هستش

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
درمان انواع اسکولیوزدرمان انواع اسکولیوز
تاریخ انتشار : 1402-05-11