بهترین روش های درمان دیسک کمر بدون جراحی

بیشتر وقتها شما میتوانید از دردها دیسک کمر پیشگیری كرده یا آن را با درمان بدون جراحی دیسک کمر درمان کنید. دیسک کمر با 2 روش درمان با جراحی دیسک کمر ودرمان بدون جراحی دیسک کمر معالجه می شود. اما 80 تا 90 درصد فتق دیسک به درمان بدون جراحی دیسک کمر جواب می دهد و فقط 10 درصد این بیماران نیاز به عمل جراحی دیسک کمر پیدا می کنند. وحتی بر اساکمر و فتق دیسک را ثابت کرده اند درمان بدون جراحی دیسک کمر به كمك انجام تطبيق و تنظيم ستون فقرات امكانپذير است آمار پزشکی این رقم کمتر از 10 درصد است. یکی از مهمترین روش های درمان دیسک کمر بدون جراحی انجام فیزیوتراپی و ورزش دیسک کمر است و تحقیقات علمی و پزشکی بسیار، موثر بودن تمرینات ورزشی، در درمان بدون جراحی دیسک کمر را نشان می دهند. یکی دیگر از روش های درمان دیسک کمر بدون جراحی راه رفتن در قسمت کم عمق استخر است که موجب درمان بدون جراحی دیسک کمر می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید درمان دیسک کمر بدون جراحی

علائم دیسک کمر

از علائم دیسک کمر می توان به دردهای ناحیه تحتانی کمر همراه با درد ساق پا و سوزش (سوزن سوزن شدن) یا بی حسی پا که این علائم ازناحیه باسن یاپشت زانو آغاز شده به قسمت پشت زانو، ران و کف پا انتشار پیدا می کندکه در صورت عدم مراجعه به پزشک و تشخیص علت دیسک کمر و درمان به موقع عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد.

اگر می‌خواهید درباره تأثیر درمان مغناطیسی یا مگنتوتراپی بر بدن بیشتر بدانید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

درمان بدون جراحی دیسک کمر

براساس شدت بیماری دیسک کمر فرق می کند. در موارد شدید که بیرون زدگی دیسک بزرگ است و سبب فلج اندام های تحتانی و یا بی اختیاری در دفع ادرار یا مدفوع می شود، جراحی دیسک کمر باید به سرعت انجام شود. در مواردی که با فتق دیسک کمر فلج مختصری ایجاد شده است، اما به تدریج میزان فلج رو به افزایش است نیز باید فوری جراحی دیسک کمر صورت گیرد. در سایر موارد بیماران دیسک کمر، معمولا با درمان بدون جراحی دیسک کمر معالجه میشوند.

اوزون تراپی دیسک کمر

از انواع روش های درمانی بسته دیسک کمر می توان به عمل جدید دیسک با تزریق دیسکوژل و اوزون درمانی اشاره کرد. بهبود آسیب دیدگی در بافت های بدن به وجود جریان خون در این بافت ها بستگی دارد. بافت های بدن برای بازسازی و احیا نیاز به ویتامین، مواد معدنی و اکسیژن نیاز دارند که باید توسط خون به این بافت ها منتقل شود. اکسیژن مهم ترین ماده برای ترمیم بافت ها است. وجود تورم و التهاب در ناحیه آسیب دیده موجب کاهش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی در این ناحیه می شود. عدم حضور اکسیژن موجب تجمع اسید لاکتیک و منجر به درد می شود.

در روش اوزون درمانی، اوزون، دارو های ضد التهابی و ویتامین ها به ناحیه آسیب دیده تزریق می شود. این روش به ترتیب زیر عمل می کند:

  1. با استفاده از بی حسی موضعی عصب ها بی حس می شوند
  2. مواد ضد التهابی موجب کاهش درد، تورم و التهاب و در نتیجه افزایش جریان خون می شوند
  3. با استفاده از ویتامین و مواد معدنی بافت ها تغذیه می شوند و به بازسازی آن ها کمک می شود
  4. اوزون که یک اکسیژن غیر فعال است پس از تزریق به بافت به صورت فعال در آمده و موجب اکسیژن رسانی به ناحیه آسیب دیده می شود
  5. تاثیر درمان یک تا سه روز پس از انجام تزریق آغاز می شود و و تا زمان دستیابی به بهبودی کامل هر یک تا دو هفته تکرار می شود.
  6. روند بهبودی در بیماران بسته به شدت آسیب متفاوت است، با این حال اکثر بیماران تنها به سه تا پنج جلسه درمان نیاز دارند.
  7. بر خلاف دیگر روش های تزریقی، تزریق اوزون هیچ عوارض جانبی را برای بیماران به همراه ندارد و نتایج آن دائمی است.
  8. تحقیقات نشان میدهد که میزان موفقیت دراستفاده ازاوزون درمانی برای درمان دیسک کمر95 درصد بوده است که این آمار درمجله های پزشکی معتبر بین المللی ثبت شده است.
  9. برای اختلال دیسک کمر میتوانیم با استفاده ازروش اوزون درمانی ازانجام عمل جراحی جلوگیری کنیم این روش یک روز انجام میشود و بعد از آن هیچ گونه ناراحتی برای بیمار ایجاد نمی شود وبیماران میتوانند2 روز بعداز درمان به فعالیت های خود ادامه دهند.
  10. ازون درمانی باعث کم کردن حجم دیسک ها میشود وفشار ها ی وارد شده بر دیسک را کاهش میدهد این روش همچنین دارای اثربی حسی و ضدالتهابی است و باعث کاهش درد میشود وبه درمان دیسک کمر کمک میکند.

برای کسب اطلاعات در مورد توانبخشی سکته مغزی و ضربه مغزی ؛ کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا [ 1396-05-13 ]
سلام و روز بخیر شما تزریق دیسکوژل هم انجام میدید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
5 علت اصلی کج شدن انگشتان دست5 علت اصلی کج شدن انگشتان دست
تاریخ انتشار : 1402-11-30
عمل جراحی دیسک کمر با لیزرعمل جراحی دیسک کمر با لیزر
تاریخ انتشار : 1395-11-09