بررسی علت بیماری های روماتیسمی و التهاب مفاصل

التهاب مفصلی یک نام کلی برای حالتی است که علل متنوعی دارد و با گرمی، قرمزی، تورم، درد یا محدودیت حرکات مفصل مشخص می گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل بیماری های روماتیسمی

برای اصلاع از ساعات کار کلینیک و نیز رزرو نوبت جهت مشاوره اولیه در زمینه تشخیص و روش های طب فیزیکی ما برای درمان بیماری های روماتیسمی و التهاب مفاصل می توانید با ما از طریق شماره های 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس حاصل فرمایید.

چگونه از التهاب مفصلی پیشگیری کنیم؟

مهمترین عوامل پیشگیری کننده از بیماری فرسایشی مفاصل حفظ وزن مناسب بدن است چون زیاد بودن وزن موجب فشار بیشتری بر مفاصل به ویژه مفصل زانو می شود و در دراز مدت باعث فرسایش بیشتر آن می گردد. ورزش منظم، استراحت مناسب و حفاظت مفاصل از فشارهای کاری زیاد از عوامل پیشگیری کننده دیگر هستند.

چگونه درد مفاصل را مهار کنیم؟

بسیاری از سالمندان مبتلا به التهاب فرسایشی مفاصل از درد شاکی هستند و از مصرف داروهای مختلف که اغلب عوارضی را نیز بدنبال دارد نگران هستند .دیک راه مهار این دردهای مفصلی که بسیار ساده و ولی مؤثر است گرم کردن یا سرد کردن مفصل است .

گرم کردن باعث کاهش انقباض عضلات و خونرسانی بیشتر به بافت های مفصل می شود و در مقابل سرد کردن باعث کــاهش فعالیت اعصاب حس کننــده درد می گردد، البته قبل از استفاده از هر روش برای درمان مشکلات خود حتماً پزشک خود را در جریان بگذارید.



نظرات کاربران درباره این مطلب :امین چرخابی [ 1402-06-17 ]
من پدرم 7سال است رماتیسم دارد و سال گذشته هر دوتا مفصل زانو رو تعویض کنیم متاسفانه با یکی از پاها زمین خورد و دوباره عمل شد قبل از عمل ازمایش روماتسیم شون 300بود که الان بعد از 7ماه این عدد رسیده به 1137ی که دوبار عمل وقتی راه میره انگار پشتش ورم داره بنده خدا دیگه نمیتونه راه بره و میگه درد دارم نمیدونیم باید چکار کنیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
علت زانو درد در جوانی چیست؟علت زانو درد در جوانی چیست؟
تاریخ انتشار : 1402-08-30