نوار عصب و عضله چگونه انجام می شود؟

به طور کلی نوار عصب و عضله (الکترومیوگرافی) ثبت و تجزیه و تحلیل فعالیت الکتریکی در عضلات است.از آن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد اعصاب در دستها و پاها استفاده می شود.تست نوار عصبی نیز یک بررسی تشخیصی برای پی بردن به عملکرد عصب های بدن است. بدن انسان یک مولد الکتریسیته است و هدف از تولید این الکتریسیته انتقال پیام ها بین مغز و دیگر اندام هاست. انتقال پیام هایی بصورت حس لمس، درد، فشار، گرما در پوست و دیگر حسهایی مثل دیدن، شنیدن و …از اندام به مغز از طریق عصب انجام میشود. همچنین دستورات مغز به اندام ها برای انجام دادن کارهایی مثل حرکت دادن عضو از طریق ارسال پیام بوسیله عصب ها است.

آنچه در این مطلب میخوانید

نوار عصب و عضله چگونه انجام می شود؟

برای انجام نوار عصب و عضله از شما خواسته می‌شود هرگونه اشیای فلزی را که ممکن است در آزمایش تداخل ایجاد کند از خود جدا کنید. اگر از شما بخواهند لباس را در آورید، لباس مخصوص جراحی به شما می‌دهند. از شما خواسته می‌شود برای آزمایش بنشینید یا دراز بکشید. متخصص عضله‌های مورد نظر را پیدا می کند. پوست با محلول ضدعفونی کننده تمیز می‌شود. سپس یک سوزن ظریف و استریل درون عضله قرار می‌گیرد. یک صفحه فلزی زیر شما قرار می‌گیرد. ممکن است به چندین سوزن برای آزمایش نیاز باشد. با قرار دادن الکترود ممکن است درد جزئی داشته باشید؛ اما اغلب بدون درد است. از شما خواسته می‌شود که عضلات خود را شل کنید و سپس انقباضات عضلانی جزئی یا با تمام قدرت انجام دهید. فعالیت الکتریکی عضله شما اندازه گیری شده و روی مانیتور نمایش داده می‌شود. همچنین ممکن است از یک تقویت کننده صوتی استفاده شود تا بتوان هم ظاهر و هم صدای پتانسیل‌های الکتریکی را بررسی کرد.

عکس تست نوار عصب

عوارض نوار عصب و عضله

ولتاژ پالس‌های الکتریکی مورد استفاده در طول نوار عصب بسیار کم بوده و خطری برای بیمار ندارد و درد زیادی ایجاد نمی‌کند. در نوار عضله، یک سوزن نازک به داخل عضله وارد می‌شود که با سوزن تزریقات بسیار متفاوت بوده و ناراحتی مختصری ایجاد می‌کند.خطرات به وضعیت پزشکی خاص شما بستگی دارد، اگر دستگاه پیس میکر قلب دارید، به پزشک خود بگویید؛ زیرا ممکن است اقدامات احتیاطی انجام شود.

برای کسب اطلاعات در مورد ورزش پیلاتس یا کنترولوژی ؛ کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان