بررسی انواع درد مفاصل و استخوان ها

هر فردی كه تصور میكند ممكن است آرتریت یا همان درد مفاصل داشته باشد باید به پزشك مراجعه كند. خوددرمانی در این مورد نیز مانند سایر موارد پزشكی خطرناك است آرتریت که به شکل های مختلف بروز می کند شامل التهاب مفاصل است.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع آرتریت

جهت تنظیم جلسه مشاوره و یا بحث در رابطه با شرایط خاصتان با ما در 32367465 - 031 و 32330382 - 031 تماس بگیرید. ما علائم شما را بررسی خواهیم کرد و نتیجه را به شما ارائه خواهیم داد.

پوكی استخوان چه زمانی رخ می دهد؟

غضروف ها رو به تخریب میگذارند. در این حالت نرمی استخوان و درد ایجاد میشود. این بیماری زنان و مردان را مبتلا میكند، در افراد بالای 65 سال در بیش از 50 درصد موارد، ابتلا به این عارضه حداقل در یك مفصل رخ میدهد.

درمان اوستئوآرتریت

ورزش، مراقبت از مفاصل، رژیم غذایی مناسب، دارو و جراحی است. برای بهبود درد نیز معمولا استامینوفن تجویز میشود. اوستئوآرتریت ممكن است در هر مفصلی بروز كند اما معمولا آنهایی را تحت تاثیر قرار میدهد كه وزن بدن را تحمل میكنند. معمولترین علائم این عارضه شامل درد مفاصل، ورم مفاصل و نرمی و خمیدگی آنها است. فقط در یك سوم موارد افرادی كه با پرتو ایكس بیماری آنها تشخیص داده میشود فاقد علائم ظاهری هستند.

آرتریت روماتوئید كه بارزترین ویژگی آن التهاب بافت مفصلی است، تفاوت بسیار زیادی با اوستئوآرتریت دارد و زمانی رخ میدهد كه: سیستم ایمنی خود فرد به بدن وی حمله میكند.در این حالت اغلب مفاصل مورد هدف قرار میگیرند اما ممكن است اعضای دیگر مانند ریهها و چشمها را نیز مبتلا كند.

درمان آرتریت روماتوئید

اغلب ورزش، مصرف دارو و در نهایت جراحی است. البته برای این بیماران كاهش استرس نیز بسیار مهم است. برخی از داروهای آرتریت روماتوئید برای تسكین درد تجویز میشوند و برخی نیز التهاب را كاهش میدهند.

علائم بیماری نقرس

بیماری نقرس نیز یكی دیگر از انواع آرتریت است كه در شب حمله میكند. استرس،مصرف برخی داروها و یك بیماری خاص ممكن است سبب بروز آن شود. در این حالت بلورهای اسید اوریك در یك مفصل تشكیل میشوند. اسید اوریك در تمام بافتهای انسان و در مواد غذایی یافت می شود.

برای آشنایی با فواید و خواص آب درمانی یا هیدروتراپی ، کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
5 علت اصلی کج شدن انگشتان دست5 علت اصلی کج شدن انگشتان دست
تاریخ انتشار : 1402-11-30